Karlskrona

Nu ska jag åka till Karlskrona

Läxa första veckan

Jag vet att jag inte har bloggat så mkt de senaste dagarne men: puust!  Jag har inte haft tid jag tränar tis,ons,tors,fre o match på på lördag och/lr söndag, pluss läxor vi har redan fått läxa denna veckan. har precis cycklat hem från träningen och jag kan bara säga att jag hörde en sak genom en telefon som inte var skyst. mer kmr sen, måste dusha. Men jag har gjort en liten fin bild:

Homeworks suck, iaf första veckan  zuccini  zuccini.blogg.se

första dagen i skolan

Det  har la varit skoj, men vi har redan fått en läxa(lr vi får den imon) glosor:( Idag har jag varit med emma o elita o vi har suttit vid datan, kollat på film, photoshop, spelat fotboll och haft vattenkrig medh plastpåse-västar som skydd(naturligtvis me varmt vatten;)) Idag var det premiär för min iphone o imorron för min nya skolväska<3 skickar en bild på den ngn dag

hejdå<33

nitrome

Skona cup och med i tv4

Jag idag har jag spelat skona o det gick la ganska bra, vi kom till a-slutspel, trots att vi vann en, förlora en och lika en. Jag har varit målvakt, allt gick bra förutom att jag gjorde en knäpp utspark där bollen kom för långt ut på foten, och jag typ stukade den, det gjorde ont men det blev bättre. Sen så blev det inga bra utsparkar eftersom jag aktade mig VÄLDIGT nogrant för att sparka för långt ut, så det blev mer knä-smalben-fot-aktiga.

Föresten e jag o ida med i tv4 på lilla tjörn runt:

Lilla Tjörn Runt

Jag komm imål, som tur var, två gånger! Kom imål men sen bakade jag nästan ut igen:) Blev inte så nöjd iaf inte med starten...Trodde det skulle komma ett skott till men så blev det inte. Blev 137 av 300...någonting(50, tror jag) kom 25:a i min åldersgrupp. Inte alls bra, men starten gör ganska mkt. Vi fick ett start paket med lite grejer och t-shirt o medalj. Bilder kmr sen jag har inte hunnit få dom än.

Gonatt, ska spela skona cup imon, gääääääääääääääääsp...<3

korkad mobil o Otur

Nu var det så jag skulle ta bussen hem från seglingen, hade precis förberätt båtarna för lilla tjörn runt, Så jag gick till busshållplatsen och väntade där, kollade på mobilen vad klockan var. När bussen kom så kom jag på att man måste betala för att få åka, så jag drog upp mobilen ur fickan och slog upp den, men då ville inte den funka, skärmen blev alldeles blå. Så jag sa till busfachören(stavning) att den inte funkade och gick ut. Sen fick jag släpa hela den tunga väskan hem, och under tiden blev jag skitarg på mobilen. Jag tog upp den o då funkade den plöttsligt, men efter en stund blev den blå, igen, och så funkade inte knapparna. Jag gick där i någon timme(seglingen slutade fyra, fotbollen började halv sex). Jag mötte både elin o elita som var på väg till träningen påväg hem. Sen satte jag mig o kollade på TV.

Kappsegling o fullt shema

Jag har inte haft en enda ledig dag nästan sen jag kom hem från kambodja, o nu e det ännu värre, har FULLT. Lite sent för uppdatering, menmen. Idag har vi faktiskt övat på o kappsegla. Vi körde en liten tävling
, dom sa 3 min till start, efter det två, sen en och sen 30, 20, 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0.

Får bli en liten teckning:
Seglarbana
De röda prickarna e bojar, det blåa sträcken e hur vi ungefär seglade innan starten gick, det rosa/lila sträcket är  är hur vi skulle åka och den rosa-vita sakerna ska föreställa optimister. O vindpilen visar var vinden kmr ifrån.

Först seglade man ungefär vid de blåa sträcken vid den sträckade gröna linjen. Och sen startade man. Förta gången ställde sig en precis framför mig när vi startade o han satt på stybord, så jag fick väja, o jag hade en perfekt vind. Andra gången Stannade en viss person vid bojen längst ut, och sen samlades alla där i en jättestor röra o jag var längst ut o va tvungen o runda allt för att komma ut. Tredje gången typ rammade en liten irriterande kille mig,han körde snätt in i sidan längst bak. Jag låg tvåa, men sen snurrade jag runt två varv, o bommen åkte fram o tillbaka. De andra gångerna gick det bra. SEn hade jag fotbollsträning. Därgick allt bra o jag var målvakt. Om Elin J kikar in här så hette salongen Tranbergs.

Urtrött...

Kan knappt gå, har träningsvärk. Vissa tror att det inte e så jobbigt att sitta i en båt o låta vinden föra en vart man vill...MEN DET E DET! Man måste byta sida hela tiden och dra allt vad man kan i skotet o mmyyycckkeee mer. Stör mig oxå på roderförlängaren som fastnar i ryggen på mig hela tiden. Det har blåst ganska mkt idag. Jag skulle lägga mig i vindöga vid hamnen... Och så råkade jag hålla rodret platt mot sidan och började då backa...Det stog en gammal tvåskölad båt(lr vad man nu säger) Den hade iaf ett fyrkantigt hål i skölen, jag drev närmare...o närmare båten, Och det såg ut som den kom närmare mig. Jag fick typ panik, för den hade tänkt att äta upp mig. Tillsist fick jag tag i skotet och skotade in. Jag åkte ut igen  och var där i en ca 40 min sen på vägen in, man hör så dåligt i vinden, Så tyckte jag dom sa att jag skulle slå så jag slog. Men sen kom den där hemska, hungriga, metall-båten igen o ville äta mig igen, men jag svängde runt och undkom det stora svarta gapende hålet:) Vi hade fys(höll på o skriva fis,hehe) o yoga oxå...jobbigt. Efter allt bastade vi och sen började det spöregna och så gick vi ut i och dansa regndanns,typ, o sen bastu igen.På fredag är det lilla körn runt. O sen fick jag skjuss av snälla ida o hennes mamma. Efter det var det träning(handboll), Ännu jobbigare än vanligt eftersom jag hade träningsverk och var helt slutkörd. Jag kunnde inte koncentrera mig hlr, passningarna blev inte alltid så bra, och vissa skott blev sämst.

Hoppas ni har haft en lite lugnare dag en jag hjärta

ps.

ORDLISTA TILL ER SOM INTE E VANA SEGLARE:

skot

Roderförlängning(krängpinne, men jag gillar o kalla det så)

Vindöga

Köl

Tjörn runt   (Stora)

Lilla tjörn runt
hejdå

HeJPåDIG

Jag har ju för en vecka sen kommit hem från kambodja. Och jag har inte hunnit blogga så mkt eftersom jag hela tiden gjort annat. Jag har spelat särö cupen, och vunnit den. Gissade att det skulle bli Sävehof-Torslanda i final men det Torslanda-lödö. Trots att sävehogf hade typ köpt två spelare från ett annat lag(dom fick typ 500kr för att spela där under cupen) vann lödö över dom. Det ena torslanda fick köra ut de andra i semi:( vårt lag vann alla matcher det andra vann alla utom två(4-2 mot lödö, o 10-7 mot sävehof). Nu har jag börjat seglarskolan(kappsegling), o de e riktigt kul förutom att det pissregnade och jag fick skitont i knäna, för jag har krypigt runt på skotet hela förmidagen.

Segelbåt

Test

testroyal palace

Kambodja

Jag tror det här inte fungerar, men vi får se...

det här tar åratal, men för er som har en hypersnabb uppkoppliong, så får det bli en start:) Har laddat ner picasa 3 , o ska försöka med det, men ni får vänta ett tag

HAr fått ta bort det eftersom bloggen inte hinner ladda klart och blir seg, klicka HÄR istället