I stället för godis

...och mot sötsug                                                                                                                                       (bilder weheartit & google)
 
Isglass. Super mot sötsug och funkar prima, speciellt om man gör egna lite nyttigare. Man kan ha frukt i, fruktsaft, "mosad" vattenmelon (som på bilden). Annars kan man ju såklart även ha juice eller saft i. Dock tycker jag det hjälper mera om man har ganska svag smak isf.
 
Grönsaker. Man ta en morot och sitta och knapra på, eller så kan man anstränga sig med hemmagjord dipp osv. Och vill man vara extra nyttig så kan man använda kvarg istl för typ grekisk youghurt.
 
Nötter(osaltade). Är fullt med massa protein, nyttiga fetter och vitaminer osv. + man får energi. Jag för min del, föredrar detta, och man hittar mig ofta med en påse mandlar eller hasselnötter. Sen kan man även som jag ha det i sallader och i flingorna på morgonen(tips). Såklart så finns det ju sen vissa nötter som är nyttigare än andra ..
 
♦ Frukt. Frukt och nötter är mina favoriter. Vad kan man säga om det här? Så otroligt gott. Man kan göra allt från äta det "rått" till att göra smoothies och fruktsallad med lite youghurt ringlad över. Mums! Så gott verkligen. Innehåller dessutom en massa bra vitaminer och naturlig sötma. 
 

Kommentarer
Linaaaaaaa .

text moi when you seeee thiiiisss

Datum: 2014-01-28▲Tid: 23:24:43
URL: http://bajshelvete.blogg.se/
Anonym

Åh gud vilka bra tips! :O

Datum: 2014-08-15▲Tid: 23:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback